2013 m. lapkričio 28 d., ketvirtadienis

Krizės komunikacija

Daugybė viešųjų ryšių specialistų šiomis dienomis pasisako, dalijasi savo įžvalgomis ir pastabomis, vertinimais bei patarimais, kokių komunikacinių veiksmų imtis iškilus krizei ir kaip turėtų elgtis vadovai.

Krizės akivaizdoje organizacijos ir žmonės sulaukia didžiulio klientų, žiniasklaidos ir visuomenės dėmesio, todėl atsiduria tarsi po didinamuoju stiklu. salehcomm nuotr.
Dažnai pažymima, kad daugumas bendrovių turi krizės valdymo ir komunikavimo neįprastose situacijose planus, tačiau klaidų vis dar pasitaiko. Bet koks netikėtumas pirmiausiai pažeidžia įvaizdį ir autoritetą. Srebiant krizės pasekmes, neretai tenka iš naujo pozicionuoti įmonę, keisti prekės ženklus, veiklos strategijas

Viešųjų ryšių požiūriu, komunikacija krizės akivaizdoje įgauna ypatingą vertę. Ne vien tuo, kad reikalingas pasirengimas ir planavimas, greiti, tikslūs ir efektyvūs veiksmai, bet ir tuo, kaip šalinamos krizės pasekmės ir iš naujo atkuriamos prarastos pozicijos.

Taigi: planas, numatantis galimas krizes -> reakcija ir veiksmai krizės metu -> atkūrimas po krizės.

Visgi, kad ir kokia stipri, kompetentinga, kūrybinga ir brangi bebūtų komunikatorių komanda, svarbiausias vaidmuo tenka organizacijos vadovybei. Nemažai ryšių su visuomene specialistų pabrėžia, kad būtent nuo vadovų suvokimo, požiūrio bei pasirengimo didžiąja dalimi priklauso ir sėkminga komunikacija.

Ypatingais atvejais vadovams svarbu išlaikyti ir stiprinti pasitikėjimą, prisiimti atsakomybę bei rodyti veiklą, nes plačioji auditorija, kurioje - ne tik žiniasklaida, bet ir esami ar potencialūs klientai, pirmiausia mato orgnizacijos žmones ir vadovybę. Tik profesionalai įžvelgia komunikacijos specialistų įtaką ir vertina iš pirmo žvilgsnio nepastebimą jų efektyvumą. Daugiausia dėmesio per krizę - faktas - sulaukia vadovai, net iki aukščiausio  lygmens!

Identifikuoti krizę, kuo greičiau nustatyti vadinamąjį „nulinį pacientą" ir neutralizuoti - vienas jau pavėluotų žingsnių. Išmintinga patirtis nurodo, kad efektyviausia yra užbėgti krizei už akių. Žinoma, kai sprendimų priėmimų lygmenyje suvokiama ir identifikuojama, kad konkretus veiksmas ar įvykis sukėlė įtampą ir grasina nuostoliais - verta susirūpinti dėl galimos krizės ir pasitarti su komanda bei specialistais.

TIP: Prisiminkime, kaip 2008 metais radosi žodis „sunkmetis"

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą