2013 m. birželio 27 d., ketvirtadienis

B2B online

Šiais laikais, kai namudiniu online verslu užsiimti gali ko ne kiekvienas interneto vartotojas, B2C santykiai vis labiau panašėja į B2B - taip telkiasi verslai ir kooperuojasi, kurdami rinkai vis pažangesnius produktus.

Vaizdingu verslo - verslui", šiuo kartu pavadinkime pramonė - pramonei", pavyzdžiu galėtų būti Kuro aparatūros gamykla Vilniuje. Gūdžiame sovietmetyje, netoli dabartinės Pramogų arenos, gaminusi siurblius traktoriams ar rusiškiems tankams.

Lemiantys pokyčiai

Dar nuo anų laikų pramonė (dabar sulyginkime ją su verslu) tiksliai  orientavosi arba į plataus vartojimo prekių, arba į kitoms pramonės šakoms skirtų komponentų gamybą. Tuomet privačių verslų tiesiog nebuvo, todėl valdžia sprendė, ko reikia žmonėms (vartotojui?).

Dabar, kai sparčiai plėtojasi privati iniciatyva ir gausėja pasiūlos įvairovė, vis mažiau matosi skirtumai, kurie produktai skirti tik verslui, kurie - galutiniam vartotojui. Ypač elektroninių sprendimų srityje daugybe jų mielai naudojasi tiek verslas, tiek privatūs asmenys.

Šiais elektroninės komunikacijos laikais net ir nedideli kūrybiniai cechai pajėgūs nustebinti rinkos gigantus. Pavyzdžių tam apstu ir kasdien jų randasi vis daugiau ir vis originalesnių. Todėl tokioje konkurencinėje aplinkoje kiekviena nauja idėja pajėgi supurtyti net dešimtmečiais puoselėtą korporacinę tradiciją.

Stebėdami besikeičiančius rinkos poreikius bei didėjančią virtualių bei intelektualių sprendimų pasiūlą, kai kurie ekonomistai pranašauja įprastos sistemos verslas klientui" (B2C) pabaigą, nes, anot jų - senoviniai biznio santykiai persiorientuoja verslo partnerystės link.

Jungia ambicijos ir bendradarbiavimas

Tokią verslų kooperaciją ryškiai sutvirtina ir plėtoja online biznio specifika, antai - elektroniniai mokėjimai internetu. Kiekvieną kartą, perkant internetu ar atsiskaitant online, dažniausiai, tiksliai ir skaidriai fiksuojami mokėjimai, aiškiai matoma kiekvieno sandorio dalyvio kontaktinė informacija, firmos patikimumą  nesunku patikrinti pagal klientų atsiliepimus.

Online biznis, nesvarbu B2B ar B2C, visuomet užtikrina tvirtą ryšį tarp atsiskaitančiųjų pusių. Čia verta pridurti, kad elektroniniai atsiskaitymai į lygias pozicijas (atvirumo prasme) pastato tiek pirkėją, tiek pardavėją. Kiekvienas gali rasti naudingos informacijos apie kiekvieną, todėl abi pusės tampa suinteresuotos sėkminga ir naudinga sandorio pabaiga bei užsimezgusio bendradarbiavimo perspektyva.

Visgi, išskirtina keletas bruožų, kurie tebebrėžia takoskyrą tarp vartotojiškumo ir tęstinumo. Kai ką galima tiesiog suvalgyti, o kai kas gali pakloti pamatus  naujoms pajamoms. Tas pasakytina ne tik apie gendančius maisto produktus, bet ir apie ilgalaikiam vystymui pasmerktas idėjas bei virtualius sprendimus.

Kuo skiriasi B2B ir B2C internete?

Jei sutarsime, kad runkeliais galime pamaitinti gausią šeimyną irba pašerti mėsinius galvijus, bus matyti, jog abiem atvejais rezultatu tampa šūdas, kurį, galop, pagamina galutinis vartotojas. Tik tiek, kad pirmuoju kartu runkeliai suvalgomi iš karto, o antruoju - jie tampa žaliava didkepsniams pasigrilinti.

Tolesniam vystymui sukurtas produktas, vėliau plėtojamas kitų verslo grandžių, sukuria pridėtinę vertę, kuria pasidalinti įgali platesnė bendruomenė.

Svarstydami, kaip atskirti verslui orientuotą produktą, nuo to, kuris skirtas tiesiog suvalgymui, atkreipkime dėmesį ir į šiuolaikines elektroninės komercijos tendencijas. Teisėjais čia tampa kokybė, patikimumas, perspektyva ir atvira kritika.

Ekspertai iš strategicbit.com atkreipia dėmesį, jog verslas verslui yra ženkliai  palankesnis, pagal klientų pasitenkinimo (grįžtamojo ryšio) rodiklį.  Net ir būdamas visuomet teisiu klientas, dažnai plūstasi emocijomis, kai, tuo tarpu, verslo partneriai baudžia paprasčiausiu ignoravimu.

Įvaizdžio prasme, B2B kompanijoms neverta per daug investuoti į prekės ženklo žinomumą - tie, kas gamino sovietinius tankus, žinojo, kad siurblius jiems tieks Vilniaus kuro aparatūros gamykla. Tačiau pirkdami prekę ar paslaugą internetu, domimės, ką apie ją rašo kiti, kaip apie verslo partnerį atsiliepia nežaboto interneto vartotojai.

Šiuo kartu manytina, jog net ir menkiausias kilobaitas, sugeneruotas mygtukiniu telefonu kur nors laukuose ar garaže, pajėgus ne tik atnešti džiaugsmo bei pasitenkinimo galutiniam vartotojui, bet ir galįs įkvėpti kūrėjus grandiozinei originalaus produkto plėtotei.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą